سربازان حضرت بقیه الله(عج)

اخبار - پاسخ به شبهات - کتاب - مقاله - سخنرانی - فیلم - کلیپ - مستند - نرم افزار
همسنگران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

(بسم الله الرحمن الرحیم)

یکی از مراحل طرح توسعه حرم مطهر علمدار کربلا حضرت عباس علیه السلام و تسقیف صحن مطهر که عبارت است از ساخت روکش گنبدهای جدید صحن مطهر و آماده‌سازی آن برای مرحله بعدی که تزیین با کاشی کربلایی است به پایان رسید.

تحت نظارت مستقیم بخش پروژه‌های مهندسی آستان مقدس حرم مطهر حضرت عباس(ع) و در زمان مقرر در نظر گرفته شده، یکی از مراحل طرح توسعه حرم مطهر حضرت عباس(ع) و تسقیف صحن مطهر که عبارت است از ساخت روکش گنبدهای جدید صحن مطهر و آماده سازی آن برای مرحله بعدی که تزیین با کاشی کربلایی است به پایان رسید.

گنبدهای جدید حرم علمدار کربلا+تصاویر


مهندس «حمید مجید صایغ» مدیر شرکت عمرانی "ارض القدس" گفت: روکشی گنبدها شامل دو نوع از گنبدهای شد که نوع اول آن: گنبدهای کوچک 14گانه به نشانه چهارده معصوم علیهم السلام با قطر 5 متر و ارتفاع 3 متر، و نوع دوم: گنبدهای بزرگ به تعداد 4 گنبد با قطر 9 متر و ارتفاع 5 متر که هر یک در گوشه‌ای از صحن مطهر واقع شده است و با نام مبارک ام‌البنین سلام الله علیها مادر علمدار کربلا حضرت عباس علیه السلام و سه برادر دیگر ایشان که در روز عاشوراء و در رکاب سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند، مزین گردیده است.

گنبدهای جدید حرم علمدار کربلا+تصاویر


روکش این گنبدها ماده (fiber class) با قدرت مقاوت بالا در برابر آب و شکسته شدن، و سبکی وزن محصول کره جنوبی و ساخت و قالب گرفته در شرکت (DK) مالزی می‌باشد. و جنس این گنبدها در برابر حرارت بالا و رطوبت و فشار زیاد بسیار مقاوم بوده و طبق استانداردهای جهانی و محیط زیست می‌باشد، همچنین عایق حرارتی و صوتی بسیار عالی برشمرده می‌شود.

گنبدهای جدید حرم علمدار کربلا+تصاویر


وی در ادامه افزود: روکش‌کاری این گنبدها در دو مرحله انجام شد که مرحله اول عبارت بود از روکشی داخلی آن همراه با ساخت ستون‌ها و پل‌های آهنی سقف، طبق برنامه و نقشه‌های از پیش مشخص شده. و مرحله بعدی قرار دادن روکش خارجی از پیش آماده شده، و ترکیب این دو و مقاوم سازی آنها در برابر حرکت و جابجایی و یکپارچه سازی آن، تا پس از آن آماده تزیین و کاشی کاری با کاشی کربلایی و آینه کاری شود.

گنبدهای جدید حرم علمدار کربلا+تصاویر


گفتنی است که پیشتر گروه مشترکی از شرکت مهندسی ارض القدس و بخش پروژه‌های مهندسی آستان مقدس عباسی برای بازدید از مواد اولیه استفاده شده در ساخت گنبدها و آزمایش آن و رفع هرگونه اشکال در اندازه و قالب‌بندی آن و ترکیب اولیه قطعات به مالزی سفر کرده بودند.

گنبدهای جدید حرم علمدار کربلا+تصاویر

حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام شرکت مهندسی عمرانی ارض القدس ـ شرکت عراقی واقع در کربلای معلی ـ را موظف به طراحی معماری و ساخت و اجرای این پروژه در راستای طرح توسعه حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام و تسقیف صحن مطهر نمود بود و این شرکت با اجرای طرح مقاوم سازی سازه‌های حرم مطهر و ساخت ستون‌های بتنی اطراف آن و اجرای سیستم کابل کشی و لوله کشی و سیستم‌های ضد حریق و صوتی و نورپردازی و ... پروژه فعالیت خود را آغاز نمود و برای ساخت شیشه‌های سقف و سازه‌های فلزی با شرکت‌های خارجی تحت نظارت بخش پروژه های مهندسی حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام همکاری دارد.

ابنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">