سربازان حضرت بقیه الله(عج)

اخبار - پاسخ به شبهات - کتاب - مقاله - سخنرانی - فیلم - کلیپ - مستند - نرم افزار
همسنگران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

(بسم الله الرحمن الرحیم)

یاجوج و ماجوج مستندی است که قصد دارد عصر قدیم و جدیدی که امروز در آن زندگی می کنیم را به صورت هنرمندانه ای به تصویر بکشد.

مستند یاجوج و ماجوج

    • موضوع : مستند / مهدویت
    • محصول : پروژه بیداری / bushwackk
    • تعداد قسمت ها : ۱۷ قسمت
    • مدت زمان : ۱۰ دقیقه
    • زیرنویس فارسی  : دارد
    • کیفیت : بالا
    • حجم : ۵۰ مگابایت



لینک اصلی : (لینک های جدید جایگزین شد)

۹۲/۰۹/۳۰

نظرات  (۷)

۱۳ دی ۹۲ ، ۱۰:۴۹ علیرضا sar
سلام
قسمت 17 رو نمیشه دانلود کرد
لطفاَ اصلاح کنید 
ممنون
پاسخ:
علیک سلام.
ممنون از اینکه اطلاع دادید.
مشکل برطرف شد و لینک جدید جایگزین لینک قبلی کردید.
سلام،

مستند جالبی هست ... من چند ماه پیش دیدم ...

مخصوصاً اون قسمتش که فیلم *مصائب مسیح (Passion of the Christ) رو تحلیل میکنه (مربوط به دجال) ... ولی نفهمیدم آخرش میگه یأجوج و مأجوچ کیا هستن !!!
نقد مستند تا قسمت 17:
آنچه در مستند یاجوج و ماجوج دیدم :
مستند از بخش هایی از فیلم های مختلف قسمت هایی را نشان میدهد و حرفهایش را روی فیلم و عکس های فیلم ها و سایت های غربی می زند و با موسیقی که مشخصا از فیلم های هالیوودی وغربی است استفاده می کند تا تاثیر حرفهایش بیشتر باشد اما باید همه متنهایی که خوانده می شود یا نوشته ها را در کنار هم قرار بدهید تا بتوانید در مورد بی منطق بودن برخی حرف های سازنده مستند ( مثلا در مورد مسئله ذوالقرنین ) یا تاریخی بودن آن ( مثلا جنگهای صلیبی ) به نتیجه درستی برسید.
در کلیپ دوم فیلم می گوید ذوالقرنین عرب بود؟!
چرا؟ بخاطر اینکه در شعر عرب از او بسیار سخن گفته شده است و روایت است که برای حج خانه خدا آمده بود و ابراهیم به پیشوازش رفت!
هر قهرمان و شخصیت معروفی می تواند در شعر عرب باشد بویژه اگر تبدیل به افسانه شده باشد! در شعر فارسی هم صحبت از اسکندر زیاد است آیا اسکندر ایرانی می شود و ذوالقرنین از کشور دیگری هم می تواند باشد که به خانه خدا برای زیارت یا تجارت و… آمده باشد و اینکه چه دلیلی داریم که این روایت و شعرهای جاهلی درست باشد که بخواهیم رویش استدلال کنیم.
در این قسمت تصاویری از داریوش سوم در فیلم اسکندر را نشان می دهد که بی ارتباط به گفته های کلیپ در مورد عرب بودن ذوالقرنین است.
در اواخر همین کلیپ تصاویری از تخت جمشید را هم نشان می دهد. اگر ذوالقرنین عرب است قصد سازنده کلیپ از نشان دادن این تصاویر چیست؟ تخت جمشید که بر اساس هزاران لوح باستانی به جا مانده ساخته ملتهای قلمرو امپراطوری پارس هخامنشی است زمانی که شبه جزیره عربستان توجه هیچ پادشاهی را به خود جلب نمی کرد!
در قسمت سوم در مورد قبایل خزر صحبت می شود که در اروپا گسترش یافتند در حالی که این مطلبی غیر تاریخی است و گوینده بدون منبع این مطلب را ذکر می کند. حال آنکه با توجه به موقعیت جغرافیایی و هجوم این قبایل به سمت جنوب و جنوب غرب باید محل زندگی فعلی آنها نیز از جنوب روسیه تا ترکیه ی امروزی باشد نه اروپا! و این اقوام مغول – ترک به گفته گوینده- در هیچ جایی تاریخ به نژاد اروپایی ها نسبت داده نشده اند.
گوینده کلیپ به طور واضحی می خواهد بدون دلیل یاجوج و ماجوج را در اروپا و امریکا و کشور اسرائیل دنبال کند و اهداف خود را به شکلی تخیلی دنبال می کند.
درهیچ جای تاریخ امپراطوری گسترده به نام خزر نداریم تنها اقوامی وحشی به این نام وجود داشتند که گهگاه به مناطقی از امپراطوری ایران و بخش هایی از امپراطوری یونان هجوم می بردند و گاهی با یونانی ها بر ضد ایران متحد می شدند.
گوینده در کلیپ یهودیان یا حداقل بخشی از آنها را از قوم خزر می داند که این بی اطلاعی از تاریخ قوم بنی اسرائیل و روند گرایش به دین در میان اقوام خاورمیانه در نوع خودش عجیب است! سازنده مستند تحت تاثیر جو خاصی است که تنها با حرفهای هیجان انگیز و نه تاریخی پیش می رود.
تا قسمت نهم هم حرفی راجع به ذوالقرنین یا یاجوج و ماجوج گفته نمی شود و تنها مسئله فلسطین و مسیح و دجال مطرح است. و هدف سازنده کاملا مشخص می شود.
در قسمت دهم هم حرف از سیاه پوستان و مسلمانان و تبعیض دینی و نژادی است.
حرفهای بی منطق و اساسی از حروف ابجد و خشک شدن دریای جلیل در قسمت دوازدهم گفته می شود که بسیار مضحک است . در واقع سازنده مستند! می خواهد بگوید ما بر حسب روایات ( که رقم بسیار بالایی از آن جعلی است طبق گفته ی علمایی همچون مجلسی) در دوره آخر الزمان هستیم و اسرائیل بر جهان حکومت می کند و خشک شدن دریای جلیل هم یعنی پایان حکومت اسرائیل و ظهور مهدی! در واقع کنار زدن همه ی واقعیت های جهان امروز و دل بستن به موهومات و….
تا قسمت 17 حرفی اساسی در مورد یاجوج و ماجوج و ذوالقرنین گفته نمی شود و تنها در قسمت هفدهم می خواهد یاجوج و ماجوج را همان امریکا و متحدانش معرفی کند و می توان گفت جنگ روسیه با این گروه جنگ یاجوج و ماجوج است!
اما آیات قرآن در مورد ذوالقرنین مربوط به واقعه ای است که در گذشته اتفاق افتاده است و ربطی به اروپا یا امریکای امروز ندارد. حتی اگر همراه توهمات سازنده مستند بگوییم یاجوج و ماجوج یا همان قوم خزران شامل اروپایی ها و آمریکایی ها و روسها باشد یعنی بخش وسیعی از جمعیت جهان! یا بگوئیم عده قابل توجهی از یهودیان از قوم خزر هستند و جنگ افروزی می کنند که در هر صورت همه اینها حرفهای بی منطق و بدون استدلال است.
اقا محمد خسته نباشی تو
آقا محمد دمت گرم. شما واس خودت یه پا استاد رائفی شدیا….
بریم ازآقامحمدبه جای استادرایفی پوراستفاده کنیم
خوب شد تحلیلش کردی کاش اول قسمت اول بذارینش!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">