سربازان حضرت بقیه الله(عج)

اخبار - پاسخ به شبهات - کتاب - مقاله - سخنرانی - فیلم - کلیپ - مستند - نرم افزار
همسنگران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

(بسم الله الرحمن الرحیم)

سخنران: حجت الاسلام دکتر محمدهادی عبدخدایی

این موضوع خیلی حساس است. شاید این مطلب را بتوانیم از آیه ی مبارکه هم استفاده کنیم: «إِنَّ فِی هذَا لَبَلاَغاً لِقَوْمٍ عَابِدِینَ‌» (1) خداوند متعال بعد از این که بشارت وجود حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مردان صالح را به جهان می دهد، می فرماید این یک پیام و نویدی است برای بندگان عبادت کننده ی خدا که متوجه باشند، منتظر باشند، عشق به آن روز بورزند و وظیفه ی خودشان را هم احساس بکنند.

http://img.tebyan.net/big/1390/11/20120201093758390_tajgozari-03.jpg

وظایف ما

ما وظیفه ی بسیار سنگینی در دنیا داریم که متأسفانه با کمبود بضاعتی که داریم آن وظیفه را نمی توانیم انجام بدهیم: یکی در ارتباط با شناساندن و معرفی اسلام که گل سر سبدش وجود مقدس حضرت حجت- ارواحنا فداه- است؛ و دیگر این که متوجه القائاتی که دشمنان حضرت و دشمنان اسلام وارد می کنند، باشیم.
در این رابطه، خاطره ای دارم و آن این که قریب دو سال پیش (2) در ایتالیا از طرف مؤسسه ای کتابی با عنوان «حمایت از کلیساهای در رنج» منتشر شد. مطالبی در حدود پنج صفحه راجع به ایران نوشته بود مبنی بر این که اقلیت ها در ایران به شدت تحت فشار و سختی هستند. حال آن که می دانید در ایران امتیازات زیادی به اقلیت ها داده شده است. این ها پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند. نماینده ی ایشان می تواند حتی در کمیسیون دفاع وارد شود و از تمام مسائل سرّی کشور مطلع باشد. من در کنفرانسی در پاریس سخنرانی داشتم، گفتم شما در این کشور پنج میلیون مسلمان دارید، ولی اگر یک دختر مسلمان بخواهد با چادر به دبیرستان برود مانعش می شوید؛ ولی در کشور ما کاتولیک ها نه هزار و سیصد نفر هستند، تنها کاتولیک ها یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند. اگر خم به ابروی یک کاتولیک بیاید، نماینده ی آن ها دفاع می کند. آزادی از این بیشتر چه می تواند باشد. با این وجود پنج صفحه علیه ایران مبنی بر این که اقلیت ها در ایران آزادی ندارند و تحت فشار هستند، نوشته بودند. ما چند نفر از کارشناسان را فرستادیم تا با این مؤسسه صحبت بکنند که مشخص شد این ها تحریک شده ی بهایی ها هستند. دو، سه صفحه از این پنج صفحه در رابطه با بهائیت در ایران است و حال آن که بهائیت از نظر ما دین نیست. شما یک نفر مسیحی، یهودی یا زرتشتی را نمی بینید که کوچک ترین فشاری را احساس بکند؛ بلکه حتی مراسم آن ها در سطح بین الملل در تلویزیون جام جم ما منتشر و پخش می شود چه تبلیغاتی بالاتر از این امکان پذیر است؛ ولی می بینیم آن ها تحت تأثیر تحریکات بهائیت قرار گرفته اند.
یک مسأله ی دیگر که خیلی مهم است، تبیین اسلام است. من، با آن گستردگی که فعالیت های مسیحی دارد، حساب می کردم اگر یک دهم آن امکانات در اختیار مکتب والای تشیع بود، نصف دنیا را فراگرفته بود. آن ها به طرق مختلفی فعالیت های تبلیغی دارند. در اولین مرحله، از طریق خلیفه گری ها و کلیساها فعالیت می کنند. این ها به صورت شبکه ای در تمام دنیا خلیفه گری دارند.
قریب دو هزار و چهل خلیفه گری دارند که زیر پوشش هر خلیفه گری گاهی صدها کلیسا است که به کلیساها خط می دهند و به صورت خیلی منظم فعالیت می کنند. عنوانش هم تبشیر و تنصیر است. بشارت حضرت مسیح (علیه السلام) و مسیحی کردن. تنها کاتولیک ها چهارصد و چهل هزار کشیش دارند؛ و این غیر از کاتولیک های ارتدکس و پروتستان و انگل کن و شاخه های دیگری است که پدید آمده اند. ما در ایران که مهد تشیّع است چقدر روحانی داریم؟
آن ها یک میلیون راهب و راهبه دارند و به این صورت به طور گسترده دارند، فعالیت تبلیغی می کنند. پس یکی از طریقِ‌ کلیساها است؛ در همه جا سفیر دارند. سفیر عنوانش این است که تو مبشر مسیحیت هستی.
سفیر محترم واتیکان که در تهران منصوب شد، من هنگام قرائت حکم ایشان از طرف پاپ حضور داشتم. حکم این است که شما می روی به سرزمین پارس و در آن جا مأموریت داشته و بایستی آن مأموریت را تعقیب بکنی. رسماً بدون استیحاش هر نقشه ای که می کشند یا هر فعالیتی که دارند در جهت تنصیر و تبشیر ملت ها به مسیح است.
دوم، واتیکان شوراهای بسیار مهمی دارد و به طور کلی تأسیسات واتیکان که در رأس آن پاپ قرار دارد زیر نظر یازده شورا و نه مجمع اداره می شود.
این شوراها در بخش های مختلف مشغول فعالیت هستند؛ مثلاً شورای امور مهاجرین و سیاران. این ها حتی برای عده ای ملوان و کاپیتان که گاهی یک ماه روی دریا هستند و احتیاج به تبلیغات دینی دارند برنامه های دینی دارند. حتی توی دریا برنامه می گذارند.
آن ها در کشورهای مختلف عده ای را حالا به هر نحوی فراری یا بدون گذرنامه هستند زیر پوشش گرفته، علاوه بر حمایت از آن ها فعالیت های تبلیغی و تنصیری خود را نیز انجام می دهند. یا شورای عاملین بهداشت، ‌برنامه های مختلفی درباره ی دستورهای بهداشتی، پیاده کردن دستورهای بهداشتی بیمارستان ها، درمانگاه ها و... دارند و در کنار این خدمات انسانی، فعالیت های تبلیغی زیادی نیز انجام می دهند؛ یا شورای پاپی دیالگ که خیلی هم فعال است از ادیان مختلف زنده ی دنیا به صورت های مختلف دعوت می کنند؛ ولی گرداننده، خوراک دهنده و اداره کننده واتیکان است.
گذشته از این ها آن ها مؤسسات وابسته ای دارند؛ گرچه اسماً مستقل هستند ولی درواقع زیر پوشش واتیکان و تحت آمریت واتیکان فعالیت می کنند؛ مثل مؤسسه ی «سنتی جدیو»، «کاریتاس» و «کاریتاپلیتیکا». این ها به صورت خیریه برنامه های مذهبی دارند و فعالیت می کنند؛ مثلاً دو سال پیش «سنتی جدیو» اجلاسی گرفته بود تحت عنوان «صلح نام خدا است.» از دوازده دین هم دعوت کرده بودند، سخنرانی هم داشتند؛ ولی گرداننده و محوریت کار، واتیکان بود و هدف تبیین و تبلیغ مسیحیت کاتولیک است. مسأله ی دیگری که شاید از همه مهم تر باشد، ایجاد مؤسسات آموزشی است. از مهدکودک گرفته تا عالی ترین درجات دانشگاهی. در دنیا حدود پنجاه و پنج میلیون دانش آموز دبستانی، دبیرستانی و راهنمایی زیر پوشش واتیکان است. از دوره ی دبستان تا پایان دبیرستان در مدارس و مؤسسات کاتولیکی تحصیل می کنند و قهراً مساله ی تنصیر به خورد این ها داده می شود و این ها وامدار مسیحیت می شوند. گذشته از این در حدود نهصد و پنجاه دانشگاه (غیر از حوزه های علمیه) در دنیا دارند. حوزه های علمیه همچون مدارس طلاب ما وجود دارد.
این ها دو نوع دانشگاه دارند: یکی دانشگاه های پاپی و دیگر دانشگاه های کاتولیکی. دانشگاه های پاپی دروس ایدئولوژیکی درس می دهند. در رابطه با فلسفه ی مسیحیت، تاریخ مسیحیت، فلسفه ی دین و غیره؛ اما در دانشگاه های کاتولیکی همه ی رشته ها تدریس می شود حتی پزشکی.
یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی رم دانشگاه قلب مقدس است که زیر پوشش واتیکان است و دانشگاه کاتولیکی است. شما وقتی وارد دانشگاه می شوید زیباترین کلیسا را مشاهده می کنید و پزشکی که از این جا بیرون می آید، هم اعتقاد به مسیحیت دارد و هم این که وامدار مسیحیت است. آن ها به صورت گسترده تر در دنیا کار می کنند منتها مشکل اساسی آن ها این است که مسیحیت محتوا ندارد، کافی است یک نفر از اول تورات تا آخر اناجیل و نامه های نوشته شده را مطالعه بکند تا به این بی محتوایی پی برد.
قرآن مجید را شما نگاه کنید هزاران تابلو دارد: «...اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى...» (3) این در جهان می درخشد. وقتی که شما در رابطه با احسان، اخلاق، حقوق انسانیت به قرآن نگاه بکنید همه جا می توانید عنوان و تیتر بکنید.
ما اگر تأسیسات و تشکیلات تبلیغاتی داشته باشیم که این بزرگ ترین ضرورت در جهان امروز است، می توانیم به ساحت مقدس حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عرض بکنیم که آقا، خدمتکاران کوچکی هستیم. من به جرأت می گویم که در ترویج و تبیین عظمت اسلام و حقانیت تشیع خیلی خیلی کم کار هستیم. ما خیلی خیلی از جهت تبلیغی و امکانات تبلیغی بی بضاعت هستیم که در این رابطه باید یک فکر اساسی و قدم های جدی برداشته شود. تشیع و حوزه های علمیه باید گام های بلندی بردارند.


پی نوشت ها :

1. انبیاء (21): 106. (در این، ابلاغ روشنی است برای جمعیت عبادت کنندگان).
2. این سخنرانی در سال 1379 ایراد شده است.
3. مائده (5): 8. (... عدالت پیشه کنید، که به پرهیزگاری نزدیک تر است...)

منبع مقاله :
امینی، ابراهیم... [و دیگران]،‌ (1381) قم: مؤسسه بوستان کتاب (مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ی علمیه ی قم)، چاپ چهارم

۹۳/۰۳/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">