سربازان حضرت بقیه الله(عج)

اخبار - پاسخ به شبهات - کتاب - مقاله - سخنرانی - فیلم - کلیپ - مستند - نرم افزار
همسنگران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۱۱ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۲۹

اذان چگونه نازل شد؟!

(بسم الله الرحمن ارحیم)


پیامبر (ص) فرمودند: من بر براق سوار شدم تا زمانى که به حجابى رسیدم، که میان من و خداى عزّ و جلّ حایل بود. در این حال از آن سوى حجاب ملکى خارج شد و گفت: اللَّه اکبر، اللَّه اکبر.

امام رضا (ع) فرمودند، که حضرت على (ص) فرموده: هنگامى که پیامبر خدا تعلیم اذان را شروع فرمود، جبرئیل‏ با براق بر حضرتش نازل شد، ولى براق در برابر حضرت سرکشى کرد.

 

در این حال جبرئیل به براق گفت: آرام باش اى براق، زیرا کسى بر تو سوار نشده است که عزیزتر و گرامى ‏تر از پیامبر در نزد خداى متعال باشد، پس از این کلام براق آرام گرفت.

پیامبر (ص) فرمودند: من بر براق سوار شدم تا زمانى که به حجابى رسیدم، که میان من و خداى عزّ و جلّ حایل بود. در این حال از آن سوى حجاب ملکى خارج شد و گفت: اللَّه اکبر، اللَّه اکبر.

 

پیامبر فرمود: جبرئیل را گفتم، این فرشته کیست؟
جبرئیل گفت: قسم به کسى که تو را به مقام نبوت کرامت بخشیده، تا به حال من این فرشته را ندیده ‏ام.
سپس فرشته گفت: اللَّه اکبر، اللَّه اکبر.

 

از آن سوى حجاب فریاد بر آمد، راست گفت بنده من، من بزرگترم، من بزرگترم.


پیامبر فرمود: سپس فرشته گفت: شهادت مى ‏دهم که خدایى جز خداى یگانه نیست، گواهى مى ‏دهم که خدایى جز خداى یکتا نیست. از آن سوى حجاب صدا آمد که، راست گفت بنده من، خدایى جز من نیست.

پیامبر (ص) فرمود: فرشته گفت: گواهى مى ‏دهم که محمد فرستاده خداست. شهادت مى‏ دهم که محمد فرستاده خداست. از آن سوى حجاب ندا آمد که راست گفت بنده من، من محمد را به رسالت فرستادم.

 

پیامبر (ص) فرمود: سپس فرشته: گفت بشتابید به سوى نماز، بشتابید به سوى نماز.
از آن سوى حجاب فریاد برآمد که، راست گفت بنده من و- مردم‏ را- به عبادت من فرا خواند.
پیامبر فرمود: سپس فرشته گفت: بشتابید به سوى رستگارى، بشتابید به سوى رستگارى.

 

از آن سوى حجاب ندا آمد که، راست گفت بنده من و- مردم را- به عبادت من فراخواند، به تحقیق رستگار شد هر کس که به اقامه نماز مواظبت داشته باشد.
پیامبر فرمود: پس در آن هنگام خداى عز و جل شرافت و کرامت مرا بر آفریدگان نخستین و آخرین کامل ساخت.

 

منبع:صحیفة الإمام الرضا علیه السلام / ترجمه حجازى، ص69.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">