سربازان حضرت بقیه الله(عج)

اخبار - پاسخ به شبهات - کتاب - مقاله - سخنرانی - فیلم - کلیپ - مستند - نرم افزار
همسنگران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۵۰

یاسر الحبیب و شبکه ماهواره ای فدک

ناگهان شبکه های وهابی، تبلیغات بی سابقه و گسترده ای علیه شیعیان می کنند. زیرا یک روحانی ( شما بخوانید: روحانی نما ) شیعه، به نام «یاسر الحبیب» در سال روز مرگ عایشه ( دختر ابوبکر و همسر رسول خدا (ص) )، جشنی گرفته است و از همگی دعوت کرده است که از این به بعد، این روز را جشن بگیرید.

از طرفی «شیخ عبدالعزیز آل ‏الشیخ» ( مفتی اوّل سعودی ) از این ماجرا خوشحال می شود و اعلام می کند که خیلی از افرادی که سنّی بودند و می خواستند شیعه بشوند، با دیدن رفتار این روحانی، از شیعه متنفَر شدند.

قضیّه چه بود؟

روز ۱۷ رمضان سال ۱۴۳۱، «یاسر الحبیب» در یک سخنرانی با کلمات رکیکی، بر ضد عایشه صحبت می کند. سپس سخنرانی وی در یوتیوب پخش شده و موجب تبلیغات گسترده ای علیه شیعه می گردد.

وی همچنین کتابی به نام «الفاحشة الوجه الآخر لعائشة» نوشته و بر ضد عایشه همان صحبت های رکیک را آورده است.

جالب این است که او نه تنها به اهل سنت، بلکه به شیعیان و بزرگانی چون «آیت الله بهجت»،‌ «آیت الله شهید سیّد محمد باقر صدر»،‌ «آیت الله مکارم شیرازی»، «امام خامنه ای» و … نیز توهین کرده است!

این شخص در ابتدا در کویت، حسینیه ای را به نام «خدام المهدی» ( سال ۲۰۰۱ ) افتتاح کرد، ولی به دلیل تندروی هایش، ۳ سال بعد ( ۲۰۰۴ ) توسط دولت کویت تعطیل و روانه ی زندان شد.

کشور انگلیس ( که دنبال چنین افرادی –برای تفرقه بین مسلمانان –می گشت ) به همراه آمریکا، با فشار بر دولت کویت، او را آزاد کرد ( در حالی که ۳ ماه بیشتر از زندان وی نگذشته بود ) و «یاسر الحبیب» نیز بلافاصله پناهده ی انگلیس می شود.

پس از سخنرانی معروف او در سال روز مرگ عایشه، شبکه ی ماهواره ای «فدک» را ( در ۱۱ شوال سال ۱۴۳۱ ) تاسیس می کند و در آن به تفرقه بین مسلمانان می پردازد.

لازم به ذکر است که وی در لندن صاحب روزنامه ی «shianewspaper»، حوزه ی علمیه «امامین عسکرین»، حسینیه ی «خدام المهدی» و سایت «القطره» است.

شبکه فدک - قناة فدک - یاسر الحبیب

شبکه فدک – قناة فدک – یاسر الحبیب

اعتقادات «یاسر الحبیب»

۱٫        به شدّت از «قمه زنی» دفاع می کند.

۲٫        معتقد به «وحدت بین شیعه و سنّی» نیست و «تقیّه[۱]» را قبول ندارد.

۳٫        معتقد به «ولایت مطلقه ی فقیه» نبوده ( بلکه به امام خامنه ای و نظام اسلامی ایران توهین می کند ).

۴٫        از شخصیت های بزرگ شیعه ( مانند «آیت الله سیستانی»، «آیت الله بهجت»، »آیت الله شهید سیّد محمد باقر صدر»،‌ »آیت الله مکارم شیرازی»، «سیّد حسن نصر الله»، «امام خامنه ای»، «امام خمینی» و … بیزار است! )

و … .

Picture13

فتوای تاریخی امام خامنه ای

گرچه علمای بزرگ شیعه در ایران، عربستان، عراق، لبنان و … کار های «یاسر الحبیب» را رد می کردند، اما همچنان شبکه های وهابی او را «شیعه» و کار هایش را بر اساس عقیده «شیعه» معرفی می کردند.

سرانجام جمعی از علمای شهر «احساء» در عربستان، ‌سوالی را در زمینه ی «توهین به همسران پیامبر (ص) و مقدسات اهل سنت» خدمت امام خامنه ای مطرح کردند و ایشان این کار حرام دانستند[۲].

این فتوا به سرعت در خبر های جهان منتشر شده و جزء یکی از ۱۰ رویداد مهم دینی در سال ۲۰۱۰ شناخته شد. به وسیله ی این فتوا، آتش فتنه خاموش گشت، تا جایی که رئیس دانشگاه الأزهر مصر گفت:

«با تمجید و خرسندی، فتوای مبارک حضرت امام علی خامنه ای را در خصوص تحریم اهانت به صحابه رضوان الله علیهم یا تعرّض به همسران حضرت رسول(ص) دریافت کردم. این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آنچه که اهل فتنه انجام می دهند، صادر شده و بیانگر علاقه و اشتیاق به وحدت مسلمانان است. آنچه که باعث می شود بر اهمیت این فتوا افزوده شود، آن است که عالمی از علمای بزرگ مسلمان و از بزرگترین مراجع شیعه و به عنوان رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران، چنین فتوایی را صادر کرده است. من از جایگاه علم و با توجّه به مسئولیت شرعی ای که دارم، می گویم تلاش برای وحدت مسلمانان، واجب است و اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی باید به اختلاف نظر بین علما و صاحب نظران محدود بماند و به وحدت امّت اسلامی، لطمه نزند که خداوند فرموده است: ولا تَنازعوا فتَفشلوا و تَذهب ریحکم و اصبروا إنّ الله مع الصّابرین.»

 

 


[1]«تقیه» یعنی این که در مقابل بعضی از افرادی که اگر بدانند شیعه هستیم، ما را می کُشند، خودمان را شیعه نشان ندهیم. در احادیث بسیاری درباره «تقیّه» به شیعیان توصیه شده است.

 

[2]«اهانت به نماد های برادران اهل سنّت از جمله اتّهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سیّدالانبیاء پیامبر اعظم  حضرت محمّد ( صلّی الله علیه وآله ) می شود.». ر.ک: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری.

۹۳/۰۲/۲۷

نظرات  (۴)

با سلام و احترام.
لوگوی شما در وبلاگ گوهر بقیع درج گردید
۰۱ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۰ علیرضاسوار
باسلام وبلاگ زیبای دارید به من هم سر بزنید
سلام.
وبلاگ مداحی313 افتتاح شد...

این وبلاگ عرضه کننده زیباترین سبک و شعر های مداحی میباشد...

منتظر حضور شما هستیم...

التماس دعا
۰۴ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۰۵ خادم الحسین
سلام.
با سوالی در مورد زنگی به روز هستم.
منتظر نظرات و کمک هی شما برای پاسخ به این سوال نیاز دارم.
خیلی ممنون میشم اگه منت بذارید و جوابتون ر واسم بگید.

التماس دعای فراوان
یا علی مدد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">